Το «Νέο Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο» και το ασφαλιστικό

Οι θέσεις των Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών Π.Ε. Χίου

1.-«Νέο Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο»

Μέσα στις διακοπές του Πάσχα, ενημερωθήκαμε για το Νέο Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό. Πρακτικά, αυτό σημαίνει την κατάργηση των «κλασικών» δημοτικών σχολείων, αλλά και των δημοτικών που μέχρι σήμερα υπάγονται στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ).
Αυτή η απόφαση, προφανώς, δεν εντάσσεται σε κάποιο σχεδιασμένο πλαίσιο εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά αποτελεί μια αλλαγή δίχως ξεκάθαρο παιδαγωγικό στόχο. Και θα θέλαμε να αναφερθούμε στην πολύ-αναφερόμενη από τον υπουργό «ισότητα ευκαιριών στην εκπαίδευση». Δυστυχώς, η ισότητα στην εκπαίδευση δεν επιτυγχάνεται απλά με μια αλλαγή του διδακτικού ωραρίου. Τα αίτια και οι λύσεις είναι βαθύτερες και έχουν σχέση με τη δομή της κοινωνίας, τον πλούτο και την εκ βάθρων αναδόμηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Είναι προφανές ότι πρόκειται για μια «επιφανειακή ισότητα ευκαιριών». Είναι περισσότερο πρόφαση που δικαιολογεί την απόφαση για το Νέο Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό.
Οι σημαντικότερες αλλαγές που προβλέπονται είναι ότι:

=> Όλα τα δημοτικά (όλες οι τάξεις) θα σχολάνε στις 13:15. ü Καταργείται η πρωινή ζώνη (7:00- 8:00).

=> Μειώνονται διδακτικές ώρες από τα Θρησκευτικά και την Ευέλικτη Ζώνη.

=> Μπαίνουν οι ειδικότητες των εικαστικών, της πληροφορικής, της μουσικής και της θεατρικής αγωγής σε όλα τα σχολεία (;;;).

=> Καταργείται ο υπεύθυνος του ολοήμερου τμήματος.

Αν αναλύσουμε το Νέο Ενιαίο Δημοτικό που θα ισχύσει από Σεπτέμβρη, μπορούμε, ως εκπαιδευτικοί, να αναφέρουμε τα εξής: Με τον νέο θεσμό:

ΘΕΤΙΚΑ
1. Όλα τα δημοτικά παρέχουν τα ίδια διδακτικά αντικείμενα και έχουν το ίδιο διδακτικό ωράριο. Αυτό οδηγεί σε μια ομαλοποίηση της λειτουργίας του σχολείου, τουλάχιστον στον τομέα της αποχώρησης των μαθητών.
2. Οι μαθητές απαλλάσσονται από το εξαντλητικό 7ωρο (ειδικά των μικρών τάξεων στα ΕΑΕΠ, τα οποία σχολούσαν στις 14:00). Είναι αλήθεια ότι ή ελάφρυνση του ωραρίου των μαθητών ήταν επιβεβλημένη και αίτημα του κλάδου μας.

ΑΡΝΗΤΙΚΑ
1. Καταργείται η πρωινή ζώνη που εξυπηρετούσε αρκετούς εργαζόμενους γονείς. Για ποιο «κοινωνικό σχολείο» θέλουμε λοιπόν να μιλάμε;
2. Καταργείται ή υποβαθμίζεται η Ευέλικτη Ζώνη (για να βγουν προφανώς τα κουκιά!). Κι όμως η Ευέλικτη Ζώνη ήταν πολύ σημαντική για τον εκπαιδευτικό που ήθελε να εμπλουτίσει το σχολικό ωράριο με καινοτόμα προγράμματα, με δημιουργική απασχόληση των μαθητών, με έρευνα κτλ.
3. Πολλοί αναπληρωτές δάσκαλοι και νηπιαγωγοί θα μείνουν από τη νέα σχολική χρονιά άνεργοι. Υπολογίζεται ότι 3000-4000 εκπαιδευτικοί λιγότεροι θα εργάζονται του χρόνου. Αυτό είναι μείζον κοινωνικό και ίσως εθνικό πρόβλημα σε μια χώρα που στενάζει και της οποίας η νέα, δημιουργική της γενιά καταφεύγει στο εξωτερικό για να βρει εργασία. Αν σε όλα αυτά προστεθεί και η διάταξη για τα νηπιαγωγεία, η οποία προβλέπει συγχωνεύσεις, τότε πολλοί συνάδελφοι θα μείνουν άνεργοι.
4. Καταργείται ο υπεύθυνος του ολοήμερου τμήματος. Εδώ προκύπτουν ερωτηματικά όσον αφορά το συντονισμό του ολοήμερου τμήματος, καθώς δεν θα υπάρχει σταθερός εκπαιδευτικός που θα είναι υπεύθυνος για αυτό.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Και θέτουμε τα εξής ερωτήματα:
=>Η είσοδος των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα σχολεία (καλώς γίνεται) εξυπηρετεί κάποιο σχεδιασμένο και ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό/παιδαγωγικό στόχο ή απλά μιλάμε για μια απλή διαχείριση του προσωπικού; Μήπως απλά πρόκειται για ένα είδος πολιτικαντισμού, ώστε να μην ξεσηκωθούν οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων; Έχει εξασφαλίσει το υπουργείο ότι όσοι διδάσκουν στα δημοτικά διαθέτουν την παιδαγωγική επάρκεια; Υπενθυμίζουμε ότι ο κύριος σκοπός του δημοτικού είναι η παιδαγωγικότητα και όχι απλά η παροχή γνώσεων.
=>Στο ολοήμερο τμήμα εισέρχονται οι Πολιτιστικοί Όμιλοι. Θετικό και δημιουργικό μέτρο. Όμως εισάγεις απλά μια έννοια ή εισάγεις κάτι ουσιαστικό και στοχευμένο (άρα πρέπει να τύχει της ανάλογης υποστήριξης); Εισάγεις κάτι καινούριο (όπως οι προηγούμενες κυβερνήσεις) απλά για να πεις ότι έκανες και κάτι καινοτόμο; Και αλήθεια ποιος θα τους οργανώσει; Επαρκούν τα 40 λεπτά; Γιατί οι Πολιτιστικοί Όμιλοι περιορίζονται μόνο στο Ολοήμερο Τμήμα; Γιατί αποκλείεται από αυτή τη δημιουργική απασχόληση η πλειονότητα των μαθητών;
=>Αρκούν τα 45 λεπτά στο Ολοήμερο Τμήμα για Μελέτη; Αλήθεια, ποιος είναι ο πραγματικός σκοπός της ύπαρξης του Ολοημέρου;
Όλα δείχνουν ότι η παρούσα απόφαση, όπως έκαναν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, συνιστά «ΠΑΣΑΛΕΙΜΑΤΑ» χωρίς σχεδιασμό, οργάνωση, στόχο. Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούμε μια ενιαία εκπαιδευτική πολιτική που θα είναι σχεδιασμένη και στοχοθετημένη, ανεξάρτητη από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και τις «εμπνεύσεις» των υπουργών τους.
Αυτό που πρέπει να αναρωτηθούμε όλοι είναι σε ποια λογική και για ποιο σκοπό γίνονται όλα αυτά. Γίνονται για την εξυγίανση της Παιδείας; Όλα δείχνουν ότι αυτές οι αλλαγές έχουν ως σκοπό την εξοικονόμηση πόρων και ανθρώπινου δυναμικού. Όταν ένα κράτος ενδιαφέρεται και παίρνει αποφάσεις μόνο με γνώμονα τις περικοπές τότε δεν μπορεί να ενδιαφέρεται πραγματικά για την εκπαίδευση των μαθητών. Όταν ένα κράτος δεν ενδιαφέρεται για τα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης όπως τις δυσλειτουργικές σχολικές δομές, τα κτιριακά, την υλικοτεχνική υποδομή, τα αναλυτικά προγράμματα κτλ. τότε τι; Ο κ. υπουργός ξεκίνησε αντίστροφα… από το διδακτικό ωράριο!!!
Ο εκπαιδευτικός χάνει τις θέσεις εργασίας του, βλέπει τον μισθό του να συρρικνώνεται από την έμμεση φορολογία (σε αυτό προσθέστε και την αύξηση εισφορών από 3% σε 3,5% που θα κρατηθεί στους μισθούς μας από τον Ιούνιο), βλέπει τα δικαιώματα τους ένα-ένα να χάνονται.
Εμείς δεν καταδικάζουμε πλήρως και ολοκληρωτικά την απόφαση για το Νέο Δημοτικό, όπως έκαναν όλες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις για προφανείς, ψηφοθηρικούς λόγους και για λόγους εντυπωσιασμού και πειθάρχησης με τα συμφέροντα και τη γραμμή του κόμματος που υπηρετούν ή στο οποίο υπάγονται. Στεκόμαστε όμως κριτικά απέναντι σε αυτήν και επισημαίνουμε πραγματικά και ουσιαστικά ερωτήματα. Θέτουμε παιδαγωγικές σκέψεις γιατί σκεπτόμαστε περισσότερο ως εκπαιδευτικοί παρά ως επαγγελματίες συνδικαλιστές που αναθεματίζουν τα πάντα χωρίς να προτείνουν τίποτα ουσιαστικό. Και πραγματικά ανησυχούμε γιατί όλα σε αυτή τη χώρα γίνονται εδώ και πολλά χρόνια χωρίς σχεδιασμό και στόχο.

2.-Το ασφαλιστικό

Συνάδελφοι, σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, το νέο ασφαλιστικό που ψηφίστηκε στη Βουλή, μεταξύ άλλων προβλέπει:
=>Οι νέες κύριες συντάξεις θα υπολογίζονται ενιαία για όλους, θα αποτελούνται από το άθροισμα της εθνικής και ανταποδοτικής σύνταξης, με ποσοστά αναπλήρωσης χαμηλά, βάσει συντελεστών -υψηλότερων για τους χαμηλόμισθους και χαμηλότερων για τους υψηλόμισθους-, με αποτέλεσμα ο κάθε ασφαλισμένος να έχει τελικά το δικό του «προσωπικό ποσοστό αναπλήρωσης», που θα καθορίζεται από το ετήσιο εισόδημα του ασφαλισμένου καθ’ όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού του βίου (έτη ασφάλισης).
=>Νέος τύπος υπολογισμού θα ισχύσει και για το εφάπαξ, ενώ για τις επικουρικές θα υπάρξει ένας κανόνας βιωσιμότητας που θα οδηγήσει σε μειώσεις.
=>Μειώσεις θα έρθουν και για τα μερίσματα των δημοσίων υπαλλήλων.
=>Αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά μιάμιση ποσοστιαία μονάδα. Μία μονάδα για τους εργοδότες και 0,5 για τους εργαζόμενους, ώστε να μη χρειαστεί μείωση συντάξεων.
=>Μείωση στους δικαιούχους του ΕΚΑΣ, με απώτερο στόχο, το 2019, το ΕΚΑΣ να έχει καταργηθεί.
=>Μείωση του αφορολογήτου σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Όλα αυτά έρχονται να προστεθούν στην αύξηση των ορίων ηλικίας και σε μειώσεις που θέσπισαν προηγούμενες κυβερνήσεις.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να ενεργοποιηθούν, να αποκτήσουν λόγο και βήμα, να προτείνουν, να διεκδικήσουν, να στέκονται κριτικά απέναντι σε όσους τους «πουλούν» εκδούλευση, γιατί η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ!!! Με συναδελφικότητα…

Ανεξάρτητοι Εκπαιδευτικοί Π.Ε.Χίου



Κατηγορίες:AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΝΕΟΛΑΙΑ, Απόψεις, ΑΡΘΡΑ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s