Ερώτηση 4 βουλευτών τής ΝΔ για την κατάργηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά μας

...και τις συνέπειες του μέτρου σε συνδυασμό
με το προσφυγικό πρόβλημα

Κοινή ερώτηση προς τους υπουργούς Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γεώργιο Σταθάκη κατέθεσαν ο Νότης Μηταράκης και οι Χ. Αθανασίου, Εμ. Κόνσολας και Ι. Βρούτσης σχετικά με την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά και το σχέδιο της Κυβέρνησης για ενίσχυσή τους με ειδικά αναπτυξιακά προγράμματα και πιθανώς λοιπά ισοδύναμα μέτρα, ιδίως όσο υπάρχει σε ένταση το προφυγικό – μεταναστευτικό πρόβλημα.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Στην ερώτηση των βουλευτών τής ΝΔ αναφέρονται τα εξής: <<Με δεδομένο ότι:
α) σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει η αναγνώριση της ανάγκης για ειδικά φορολογικά καθεστώτα σε διάφορες περιοχές τους (όπως ο μειωμένος ΦΠΑ ή ολική εξαίρεση από το ΦΠΑ σε αγαθά και υπηρεσίες πχ. Δανία, Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Αυστρία, Πορτογαλία, Φιλανδία είναι μερικές ενδεικτικές περιπτώσεις).
β)  ως νησιώτες γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα ότι το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ δεν αποτελεί προνόμιο ή χαριστική ρύθμιση για τα νησιά μας, αλλά χορηγήθηκε ως ελάχιστο αντισταθμιστικό μέτρο απέναντι στα οξυμένα προβλήματα και τις ιδιαιτερότητες του νησιωτικού χώρου, όπως το αυξημένο μεταφορικό κόστος, οι μειωμένες οικονομίες κλίμακος κ.λπ., καθώς επίσης και για συγκεκριμένους εθνικούς και κοινωνικούς λόγους που δεν έχουν εκλείψει μέχρι σήμερα.
Συγκεκριμένα:
α) Οι εξαιρέσεις από το καθεστώς ΦΠΑ, καθώς και η θεσμοθέτηση ευνοϊκότερου καθεστώτος ΦΠΑ, ισχύει σε πολλές χώρες της Ε.Ε. Τέτοια καθεστώτα ισχύουν για:
• Νησιωτικές περιοχές
• Ηπειρωτικές περιοχές οι οποίες δεν έχουν εδαφική συνέχεια ή εύκολη πρόσβαση στο κράτος στο οποίο ανήκουν
• Συνοριακές περιοχές
• Περιοχές στις οποίες τα κράτη μέλη ασκούν ειδικές πολιτικές για ιστορικούς, πολιτικούς, γλωσσικούς λόγους κ.λπ.
β) Η ύπαρξη ευνοϊκότερων καθεστώτων για τα νησιά, συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, είναι απαραίτητη:
• ως αντισταθμιστικό μέτρο λόγω της εδαφικής ασυνέχειας
• για τη δυνατότητα επίτευξης οικονομιών κλίμακος
• ως αντισταθμιστικό μέτρο λόγω αυξημένου κόστους μεταφοράς αγαθών και υπηρεσιών
• για ενίσχυση της χαμηλής ανταγωνιστικότητας
• στην περίπτωση που τα νησιά αποτελούν σύνορα της Ευρώπης, όπως τα νησιά του Αιγαίου και ειδικά η Λέσβος, η Λήμνος, η Χίος, η Σάμος κ.λ.π. για την οικονομική επιβίωση του ντόπιου πληθυσμού.
• η θέσπιση ειδικών καθεστώτων για τα νησιά, διότι οι νησιώτες δεν απολαμβάνουν ισοδύναμα, με τους κατοίκους των ηπειρωτικών περιοχών τα βασικά κοινωνικά αγαθά του Κράτους (υγεία, παιδεία, πολιτισμός κ.λπ.).
γ) Η κατάργηση του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ για τα νησιά και η απουσία αποτελεσματικών πολιτικών θα οδηγήσει τα νησιά μας στην:
• Σημαντική αύξηση του κόστους ζωής.
• Μείωση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων που παράγονται στα νησιά.
• Κατάρρευση του τουρισμού αν συνυπολογίσει κανείς τη θεσμοθέτηση Ελεύθερων Ζωνών Τουρισμού στις περιοχές της Τουρκίας απέναντι από τα ελληνικά νησιά (η ανάπτυξη δικτύου μαρίνων, η θεσμοθέτηση των ελευθέρων ζωνών είναι μερικές από τις εξαγγελίες του Προέδρου της Τουρκίας) και τις επιπτώσεις του μεταναστευτικού – προσφυγικού προβλήματος, το οποίο απειλεί να εκμηδενίσει κυριολεκτικά, σε ορισμένες περιπτώσεις, τον τουρισμό όπως συμβαίνει στη Λέσβο, αλλά και σε άλλα νησιά όπως η Χίος, η Σάμος, η Κως.
• Αύξηση της ανεργίας και της ερήμωσης των νησιών, ειδικά των πιο μικρών και άρα πιο μειονεκτικών.
• Απαξίωση των μεγάλων δημόσιων επενδύσεων που έχουν συγχρηματοδοτηθεί από την Ελλάδα και την Ε.Ε. όπως λιμάνια, αεροδρόμια, αρδευτικά έργα.
• Γιγάντωση της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής δεδομένου ότι η μαύρη οικονομία θα είναι ο μόνος τρόπος οικονομικής επιβίωσης.
• Απόκτηση μεγάλης δύναμης από εισαγόμενες περιθωριακές – εγκληματικές ομάδες οι οποίες αρχίζουν να αναδύονται αυτή την εποχή εκμεταλλευόμενες τα προσφυγικά και μεταναστευτικά κύματα, καθώς και την αδυναμία επιβίωσης στα νησιά με νόμιμη δραστηριότητα.
• Κατάρρευση των Δημοσίων Εσόδων.
Από τα ανωτέρω προκύπτουν τα ακόλουθα συμπεράσματα:
• Η αποδόμηση των ειδικών καθεστώτων για τα νησιά, όπως εκείνου που αφορά στον ΦΠΑ, αποτελεί παραβίαση του Ελληνικού Συντάγματος, καθώς δεν αναγνωρίζει την «Νησιωτικότητα».
• Η κατάργηση του Ειδικού Καθεστώτος ΦΠΑ, που είναι το βασικότερο αναπτυξιακό εργαλείο, δεν βελτιώνει άμεσα την ανταγωνιστικότητα της νησιωτικής οικονομίας.
• Στην περίπτωση των Νησιών του Αιγαίου, η κατάργηση του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ θα οδηγήσει σε μαζική φυγή και εγκατάλειψη ολόκληρων νησιών μετά από αιώνες και θα αποτελέσει εκτός από οικονομική και εθνική καταστροφή.
• Αντί για αύξηση των προσδοκώμενων εσόδων θα έχουμε μεγάλη μείωσή τους, όπως παρατηρήθηκε στα έσοδα των νησιών που καταργήθηκε η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ.
• Ο μόνος ωφελούμενος από μια τέτοια πολιτική είναι οι ανταγωνιστές της Ελλάδας, ειδικά στον Τουρισμό, και μάλιστα τρίτες χώρες όπως οι Τουρκία, οι οποίες μάλιστα δεν έχουν τους περιορισμούς της Συνθήκης Schengen σε ό,τι αφορά την προσέλκυση τουριστών από άλλες χώρες.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
α) Σκοπεύετε να αναστείλετε την κατάργηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά μας όσο εξακολουθεί να υπάρχει σε ένταση το προσφυγικό – μεταναστευτικό πρόβλημα;
β) Πρόκειται να εκπονηθούν ειδικά αναπτυξιακά προγράμματα για τα νησιά;
γ) Τι ισοδύναμα μέτρα πρόκειται να πάρετε για τα νησιά που κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός του Διεθνούς χάρτη της κρουαζιέρας και εκτός διεθνούς τουριστικής αγοράς (τα στοιχεία των προκρατήσεων και των αφίξεων είναι σοκαριστικά), εξαιτίας της έντασης του προσφυγικού και μεταναστευτικού προβλήματος, λόγω της αφελούς αλλά άκρως επικίνδυνης πολιτικής των ανοιχτών συνόρων όταν οι άλλες χώρες κλείνουν η μια μετά την άλλη τα σύνορά τους;
Οι ερωτώντες Βουλευτές>>

ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΕΦΚ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

Επίσης Κοινή ερώτηση κατέθεσαν (43) βουλευτές τής ΝΔ, μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Χίου Νότης Μηταράκης προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Οικονομικών και Περιβάλλοντος αναφορικά με τη νέα φοροεπιδρομή που σχεδιάζει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ με την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
<<Θέμα: Σενάρια νέας φοροεπιδρομής με αύξηση ΕΦΚ στα καύσιμα

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ μετά από δεκαπέντε μήνες καταστροφικής πολιτικής, ασυγχώρητες αυταπάτες, και εσκεμμένα ψεύδη, και αφού πρόσφατα νομοθέτησε δυσβάσταχτα φορολογικά μέτρα που επιβαρύνουν κυρίως τα λαϊκά στρώματα και τους επαγγελματίες, αλλά και μετά τις επιθετικές περικοπές σε όλους τους νέους συνταξιούχους, βρίσκεται για μια ακόμη φορά σε αναζήτηση  πρόσθετων εσόδων. Η πίεση για «μέτρα εδώ και τώρα» οδηγεί σύμφωνα με πληροφορίες σε νέες φορολογικές επιβαρύνσεις – μέσω του ειδικού φόρου κατανάλωσης –  στα καύσιμα και συγκεκριμένα στο πετρέλαιο κίνησης, πέραν της βενζίνης, του LPG και της κηροζίνης . Μάλιστα όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που εκφράζονται ανησυχίες για πιθανή αύξηση στις τιμές του πετρελαίου διεθνώς, που σημαίνει ότι ο έλληνας καταναλωτής κινδυνεύει να γίνει αποδέκτης ακόμη μεγαλύτερων αυξήσεων στο άμεσο μέλλον.
Το μέτρο της αύξησης του ΕΦΚ στο ντίζελ κίνησης είναι τραγικό, καθώς πλήττει κατεξοχήν τον παραγωγικό ιστό της χώρας – βιομηχανία, μεταφορές, ακτοπλοΐα, logistics, αγροτοκτηνοτρόφους – και κατά συνέπεια τις τιμές των προϊόντων στο ράφι της εγχώριας αγοράς και την ανταγωνιστικότητά τους στο διεθνές περιβάλλον. Κρίσιμη όμως θα είναι η – για άλλη μια φορά – επιβάρυνση των πιο αδυνάτων, αυτών που με δυσκολία γεμίζουν το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου τους για να μεταβούν στην εργασία τους. Το κράτος «απατεώνας» που αφού παρακίνησε χιλιάδες πολίτες να αγοράσουν με κόπο ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, έρχεται ύστερα να αυξήσει τιμωρητικά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο και κάτω από την καθοδήγηση της αριστερής, δήθεν κοινωνικά ευαίσθητης κυβέρνησης και οδηγεί στην απόγνωση τους πιο αδύναμους. Αν και τα ποσοστά αύξησης των ΕΦΚ στα καύσιμα δεν έχουν ανακοινωθεί, οποιαδήποτε αύξηση θα προκαλέσει περαιτέρω μείωση της ζήτησης, λόγω και της γενικότερης πίεσης στα εισοδήματα από την εφαρμογή των νέων φορολογικών μέτρων ενώ η πιθανή αύξηση του ΕΦΚ στο φυσικό αέριο πέρα από την άμεση αύξηση στο κόστος της εγχώριας  παραγωγής, πολύ πιθανά θα αυξήσει το κόστος παραγωγής ηλεκτρισμού, άρα και τους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Επειδή, σήμερα η πετρελαιοκίνηση αντιπροσωπεύει μερίδιο της ελληνικής αγοράς – της τάξης του 49%  – καθώς πολλοί καταναλωτές κατέφυγαν στο συγκεκριμένο καύσιμο προκειμένου  να μειώσουν το ημερήσιο κόστος μετακίνησης για εργασία
Επειδή, το κόστος για μετακινήσεις αντιπροσωπεύει σημαντικό ποσοστό των μηνιαίων και ανελαστικών δαπανών των νοικοκυριών,
Επειδή, η νέα αύξηση του ΕΦΚ θα επιβαρύνει την βιομηχανική, αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή, καθώς επίσης και τη διανομή και διάθεση πλήθους καταναλωτικών αγαθών, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση  της τελικής τιμής των προϊόντων στο ράφι, με δυσβάσταχτες επιπτώσεις στα λαϊκά στρώματα και τους αδυνάμους,
Επειδή, η διακίνηση σεναρίων και φημολογίας το μόνο που προσφέρουν είναι αβεβαιότητα στην αγορά και προετοιμασία παραβατικών συμπεριφορών,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Ποιοι είναι οι σχεδιασμοί της Κυβέρνησης  για τον ΕΦΚ στα καύσιμα; Θα υπάρξει αύξηση και αν ναι πόση αναμένεται να είναι;
2. Ποια τα έσοδα που αναμένει η Κυβέρνηση μέσα από την αύξηση του ΕΦΚ; Πού στηρίζει τους υπολογισμούς, δεδομένου ότι η αύξηση στο άμεσο κόστος κίνησης επιφέρει είτε μετατόπιση του κοινού σε εναλλακτικά μέσα είτε μείωση των μετακινήσεων;
3. Πως θα αντιμετωπίσει το κύμα παραβατικότητας και λαθρεμπορίας καυσίμων που προκαλείται από τις αλλεπάλληλες αυξήσεις σε φόρους στο χώρο των καυσίμων;
4. Πώς θα αποτρέψει το κύμα ανατιμήσεων που μοιραία θα προκύψει από την αύξηση του κόστους μεταφοράς καταναλωτικών αγαθών;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές:
1. Κωνσταντίνος Σκρέκας
2. Όλγα Κεφαλογιάννη
3. Κώστας Καραμανλής
4. Νότης Μηταράκης
5. Άννα – Μισέλ Ασημακοπούλου
6. Συμεών Κεδίκογλου
7. Γεώργιος Κασαπίδης
8. Φωτεινή Αραμπατζή
9. Βασίλειος Κικίλιας
10. Ιωάννης Αντωνιάδης
11. Ιωάννης Ανδριανός
12. Σάββας Αναστασιάδης
13. Βασίλειος Γιόγιακας
14. Άννα Καραμανλή
15. Χρίστος Δήμας
16. Νίκη Κεραμέως
17. Μάξιμος Χαρακόπουλος
18. Χρήστος Μπουκώρος
19. Σοφία Βούλτεψη
20. Βασίλειος Οικονόμου
21. Γεώργιος Στύλιος
22. Ευάγγελος Μπασιάκος
23. Χαράλαμπος Αθανασίου
24. Κωνσταντίνος Κατσαφάδος
25. Θεόδωρος Φορτσάκης
26. Δημήτρης Σταμάτης
27. Θεόδωρος Καράογλου
28. Γεώργιος Γεωργαντάς
29. Κωνσταντίνος Κουκοδήμος
30. Αθανάσιος Καββαδάς
31. Μαρία Αντωνίου
32. Γεράσιμος Γιακουμάτος
33. Ιωάννης Κεφαλογιάννης
34. Αθανάσιος Μπούρας
35. Χρήστος Κέλλας
36. Γεώργιος Βλάχος
37. Αναστάσιος Δημοσχάκης
38. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας
39. Στέργιος Γιαννάκης
40. Νίκος Παναγιωτόπουλος
41. Σταύρος Καλαφάτης
42. Εμμανουήλ Κόνσολας
43. Άδωνις – Σπυρίδων Γεωργιάδης>>



Κατηγορίες:Ειδήσεις

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s