Προς ολοκλήρωση τα έργα για το clear way του αεροδρομίου – Διαβούλευση για το λιμάνι

Λα.Σ.: «Βελτίωση του λιμανιού για το λαό ή για το κεφάλαιο;»

Αεροδρόμιο "Όμηρος" Χίου, πανοραμική άποψη (φωτό: Γεωργίου Λ. Λιαδή)

Αεροδρόμιο «Όμηρος» Χίου, πανοραμική άποψη (φωτό: Γεωργίου Λ. Λιαδή)

Ο Δήμαρχος Χίου, Μανώλης Βουρνούς, ενημέρωσε τον υφυπουργό Μεταφορών, Νίκο Μαυραγάνη, για την πορεία της μελέτης που ολοκληρώνει ο Δήμος Χίου και τον έπεισε για την αναγκαιότητα άμεσης χρηματοδότησης του έργου επέκτασης της οδού Ιωάννου Χρήστου με έξοδο προς την Αερ. Ροδοκανάκη, αποσπώντας τη δέσμευση του υφυπουργού.

Δημόσια Διαβούλευση για το Masterplan του λιμανιού

Χίος, άποψη κεντρικού λιμένα

Χίος, άποψη κεντρικού λιμένα

Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το Γενικό Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης των λιμένων Χίου, Μεστών, Λιμνιών, Ψαρών και Οινουσσών, παρουσιάστηκαν κοινό και συζητήθηκαν οι ανάγκες, οι προοπτικές και οι λύσεις για το λιμάνι του αύριο.
Η παρουσίαση έλαβε χώρα την Κυριακή στο Ομήρειο και έγινε θερμά δεκτή από το κοινό, δημιουργώντας μεγάλες προσδοκίες για την τουριστική ανάπτυξη στο νησί.

Η Λαϊκή Συσπείρωση για το λιμάνι

Για τη Λαϊκή Συσπείρωση είναι σημαντικό να δούμε ποιο είναι το πλαίσιο που κινούμαστε όταν μιλάμε για λιμάνια, όταν μιλάμε για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όταν μιλάμε για μεταφορές. Τίθενται επομένως μια σειρά ερωτημάτων:
• Με τι κριτήρια έγινε η μελέτη για την επέκταση του λιμανιού;
• Ποιος την χρηματοδότησε και ποιος την έκανε;
• Ποιών ανάγκες θα εξυπηρετήσει; Τις λαϊκές για φθηνές, ασφαλείς και σύγχρονες συγκοινωνίες(που αφορά εμάς) ή των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων;
• Με ποιο μοντέλο συγκοινωνιών σχεδιάζεται;
• Ποιος θα το κατασκευάσει και με ποιες συνέπειες για κατοίκους – περιβάλλον- πόλη;
• Σε τίνος ιδιοκτησία θα ανήκει;
Το πλαίσιο των απαντήσεων που λίγο ως πολύ δόθηκαν τόσο με το ίδιο το κείμενο του masterplanόσο και με την παρουσίασή του, είναι της σημερινής συγκεκριμένης κοινωνίας που ζούμε, με το σύνθημα:“ανταγωνιστικότητα πλοίων – ναυτιλιακών εταιριών-λιμανιών κι επιχειρήσεων” που σημαίνει τα πάντα εμπορεύματα· πλήρωνε για να έχεις, δηλαδή, καπιταλισμός.
Το ΤΑΙΠΕΔ που αντικειμενικά εμπλέκεται, είναι ο ντίλερ ο οποίος θα παίρνει τις περιουσίες είτε αυτές λέγονται λιμάνια είτε λέγονται οικόπεδα, είτε λέγονται επιχειρήσεις, θα τις ξεπουλά προκειμένου οι ιδιωτικές επιχειρήσεις να ξετυλίξουν το δικό τους κουβάρι και να συνθλίβεται ο ελληνικός λαός.
Η μαρίνα λοιπόν του λιμανιού, με συνέταιρο το ΤΑΙΠΕΔ, διογκώνεται στις 300 θέσεις, θα φτιαχτεί με λεφτά του ελληνικού λαού και του Χιώτη, θα πουληθεί σε κάποιον επενδυτή–καπιταλιστή έναντι πινακίου φακής -όπως η ΤΡΕΝΟΣΕ ξεπουλήθηκε για 45 εκατομμύρια από την αθλιότητα των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όσα η ρήτρα ενός ποδοσφαιριστή ή τα μισά από όσα δόθηκαν για ένα κανάλι της τηλεόρασης- ενώ ταυτόχρονα πετιέται στα άχρηστα η παρακείμενη μαρίνα.
Πρώτο συμπέρασμα:Θα πληρώσουμε εμείς τις επενδύσεις των καπιταλιστών και μετά θα πληρώνουμε και τις υπηρεσίες τους.
Στο ίδιο μήκος κύματος, απαξιώνεται το λιμάνι των Μεστών! Γιατί; Τα 18.000.000 τα πληρώσαμε εμείς! Όμως τα πληρώσαμε εμείς για να ‘ρθει, αν έρθει η νέα COSCO, να τα πάρει κοψοχρονιά και μετά να κερδοφορεί και να ‘χει Κινέζους τους Χιώτες εργαζόμενους, αν είναι Χιώτες εργαζόμενοι.
Γι αυτό και βλέπουμε το εφοπλιστικό κεφάλαιο (Τσάκος κ.λπ.) να ενδιαφέρονται για να το χρηματοδοτήσουν είτε ως προς τις μελέτες είτε και ως προς την υλοποίηση, αφού δηλώνεται ευθαρσώς ότι πόροι δεν υπάρχουν.Άρα «ευεργέται και δωρηταί», από τη μια να ξεπλένεται η υπεραξία που αρπάζεται από τους ναυτεργάτες, να επεκτείνονται οι μπίζνες και από την άλλη όλοι οι Χιώτες να νιώθουν βαθιά υποχρέωση και κυρίως υποταγή.
Το κομμάτι της κρουαζιέρας είναι ένα σοβαρό κομμάτι που όμως κι αυτό αντιμετωπίζεται ετεροβαρώς σε σχέση με την ακτοπλοΐα. Το masterplan περισσότερο υπακούει στην κρουαζιέρα, παρά στην ακτοπλοΐα, που είναι ζωτικής σημασίας για το νησί. Πέρα από τα τεχνικά ζητήματα, που σε ένα βαθμό δείχνουν οι προτεινόμενες λύσεις για τους χώρους πρόσδεσης να είναι ευάλωτες στις καιρικές συνθήκες, το κύριο είναι πώς οι λύσεις για το λιμάνι θα φέρουν χρήμα για την ολιγαρχία που θα εμπλακεί και όχι πώς θα υπηρετηθεί ο πολίτης.
Εμείς λοιπόν τι λέμε; Λέμε ότι τα λιμάνια πρέπει να είναι δημόσια περιουσία, στην υπηρεσία του λαού και των αναγκών του. Να παρέχεται ακτοπλοϊκό έργο φτηνό στη μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων 365 μέρες το χρόνο, με πλοία γρήγορα και ασφαλή.
Τα λιμάνια και φυσικά το λιμάνι της Χίου χρειάζονται μελέτες και έργα εκσυγχρονισμού μέσα από δημόσιες επενδύσεις, ώστε να πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις.
Το λιμάνι των Μεστών χρειάζεται και απαιτείται να έχει το εμπορικό κομμάτι, αλλά να έχει μερίδιο και στην ακτοπλοΐα στα πλαίσια της σύνδεσης με Ψαρά και στην κρουαζιέρα.
Η κρουαζιέρα για την οποία απαιτείται η κατασκευή ασφαλούς αγκυροβολίου- στο Βανκούβερ π.χ. τα αγκυροβόλια πλοίων 215 μέτρων είναι πλωτά- πρέπει να ενταχθεί μέσα σε ένα γενικότερο κεντρικό σχεδιασμό που θα πατά σε πραγματικές συνθήκες και όχι στη λογική του φτιάχνω έναν κράχτη και περιμένω!
Αυτά μπορούν να γίνουν με τον ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και λοιπά δεκανίκια; Ούτε στον αιώνα τον άπαντα δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο.
Αυτό είναι ζήτημα που πρέπει να το αποφασίσει ο ελληνικός λαός και να το επιβάλει με την πάλη του και τον αγώνα του. Αυτό είναι ζήτημα που αφορά άλλη εξουσία κοινωνική, που τα μέσα παραγωγής θα είναι κοινωνικοποιημένα και συγκεντρωμένα στην εξουσία του λαού. Έτσι οι υπηρεσίες των λιμανιών θα είναι φθηνές· επίσης τα προϊόντα που θα έρχονται -γιατί είναι πύλες εισόδου και εξόδου- δεν θα είναι υπερτιμημένα προκειμένου να καθορίζονται τα κέρδη και οι εργασιακές σχέσεις θα είναι τέτοιες που θα ανταποκρίνονται σε εργασιακές σχέσεις ανθρώπων και όχι σε εργασιακές σχέσεις σκλάβων.
Μέχριόμως ο λαός και μεταξύ αυτών και οι Χιώτες αποφασίσουν να σταματήσουν να καλλιεργούν τα χωράφια των αφεντικών τους, δε σημαίνει ότι πρέπει να γίνουμε θεατές σε μια νέου τύπου μάσα με κέντρο το λιμάνι· δεν έχουμε την πολυτέλεια να γίνουμε θεατές σε ένα χορό εκατομμύριών, εφοπλιστών, touroperators, επενδυτών και λοιπών.
Το λιμάνι της Χίου χρειάζεται εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων σε μέτρα που πραγματικά αφορούν στο ρόλο του, χωρίς φαραωνισμούς· με τις εκβαθύνσεις και τα έργα που θα βελτιώσουν την άμυνά του στις καιρικές συνθήκες, το υπερβολικό αντιμάμαλοκ.λπ, την ένταξη σε αυτό ασφαλούς αγκυροβολίου για τα κρουαζιερόπλοια.
Αξιοποίηση και αποπεράτωση της παρακείμενης μαρίνας του Καστέλο και ένταξη στο συγκοινωνιακό έργο, όλων των τύπων (εμπορικό, ακτοπλοϊκό, κρουαζιέρα) του λιμανιού των Μεστών.
Όλα αυτά, για μας, νοούνται υπό δημόσιο έλεγχο, ιδιοκτησία και κατασκευή με δημόσιους πόρους. Το ποσό της φοροαπαλλαγής των εφοπλιστών είναι μια καλή αρχή για όσους καλοπροαίρετα ή και κακοπροαίρετα ρωτάνε πού θα βρεθούν τα λεφτά.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Χίου σε αυτή την κατεύθυνση αγωνίζεται και θα συνεχίσει να είναι παρούσα.-



Κατηγορίες:Ειδήσεις

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s